Monika White
  • Instagram
  • Pinterest
  • Home
  • Aktuality
  • Vyšlo
  • Projekty
  • O mně
  • Kontakt
  • Blog
  •  LE PATIO Concept Stores
  • Hledat
  • Menu Menu

BLOG: Nové barevné trendy z Paříže a proč je na party důležitý parmezán

28.10.2023/v Blog

Monika-White-hlavni-foto-225x300 BLOG: Nové barevné trendy z Paříže a proč je na party důležitý parmezán

Plné ulice lidí v tropickém oblečení včetně Francouzek bez podprsenek, kde je pouze jeden pruh pro auta a ten druhý vyhrazený pro cyklisty – takto vypadala Paříž, když jsem zde v září navštívila mezinárodní veletrh Maison & Objet.

Namísto nábytku dekorace, bytový textil a parfémy

Veletrh hlásající, že je zaměřený na interiérový design, se přizpůsobuje trendu, který vnímám i v ČR, kdy se od vystavování nábytku přesouvá více k dekoracím a lifestylu. Dokonce až tak, že si zde můžete nechat nalakovat nehty. Renesanci zažívají různé dekorace na zeď. Umělá inteligence proniká i do užitého umění a jsou zde vidět černobílé reprodukce z pařížských ulic vykrádající styl 50. a 60. let minulého století.

Co se týká nábytku, je jasné, že se na scénu vrací dřevo a je jedno v jaké podobě či barevnosti. Za mě to je samozřejmě velké plus, protože kolekce nábytku Le Patio je na dřevě založená.

Jemná neutralita na vzestupu

Dále se potvrdil trend „jemné neutrality“, který se na veletrhu představil v lednu. Například výrobce luxusních tapet a bytového textilu Élitis představil v tomto duchu nejen lněné tapety se sádrovým efektem, ale doslova celý interiér v odstínech bílé a béžové s kovovými odlesky. Prezentace proběhla v jejich showroomu, tuto značku už na veletrhu nenajdete.

Druhý trend – netradiční kombinace tlumených barev

Na druhý barevný trend jsem si osobně musela delší dobu zvykat – asi bych ho obecně nazvala jako neobvyklé kombinace tlumených barevných tónů. Konkrétně se na oblečení projevoval například takto: Hnědé manšestrové kalhoty, k tomu khaki oversized košile, pod kterou je růžové tričko.

Podle tohoto trendu jede také naše oblíbená designérka šperků Francine Bramli. K našemu údivu totiž nenabízí šperky v pozitivních barvách, které se Češkám tolik líbí, ale buď kombinace dvou tlumených barev, jako je například hnědá a zelená, případně tyto barvy doplňuje kovem, který jim dodá potřebný lesk.

Vypadá to, že podle nového trendu by naše barevná mantra v interiéru měla být: hnědá, zelená, šedá. A pak by nás měla zajímat recyklace. V případě módy už je upcyklace nové must-have. V centru Paříže vidím hodně pop-upů na recyklované věci, výlohám módních domů kraluje již výše zmíněná hnědá v kombinaci s fialovou nebo světle žlutou, o kousek dál jsou k vidění náhrdelníky z knoflíků od kostýmů Chanell.

All’Origine se umí bavit

Na veletrhu, kde jsme s kolegyní každý den od časného rána a neúnavně hledáme nové originální produkty, vnímám velké množství stánků s téměř identickými věcmi, jako by všichni stále kopírovali jeden styl a nedokázali přijít s něčím novým. Také jsou dávno pryč časy, kdy si vás u jednotlivých stánků předcházeli šampaňským a veletrh byl jedna velká párty. Jsme teď vlastně rády, když na požádání dostaneme vodu, což je pochopitelné vzhledem ke složité ekonomické situaci.

Proto jako totální zjevení působí stánek značky All’Origine, kteří vnesli na veletrh tolik potřebnou dobrou náladu: Všichni se na nás usmívají, uprostřed se otáčí obrovský parmezán a výborné italské víno teče doslova proudem. Dobrovolně podléháme italskému šarmu a také jejich produktům, které jsou skutečně jiné: Nejde o nové výrobky, ale o jakýsi kurátorský výběr bytových doplňků nebo nádobí reprezentující design 20. století nejen v Itálii, ale i ve střední nebo východní Evropě. Značku založili dva italští kunsthistorici, proto výběr působí zajímavě, a ne jako z antikvariátu na předměstí. Nakonec neodolám a objednávám keramické talíře Buon Ricordo, které byly v 60. letech v Itálii pojem – šlo o památeční předměty restaurací sdružených v asociaci stejného jména, která garantovala dobrou kvalitu jídla a dbala na podporu typické regionální kuchyně. A tak se na talířích objevují barevné naivní ruční vyobrazení místních specialit nebo jejich ingrediencí. Nejsou jen na ozdobu, samozřejmě na nich můžete stolovat.

Nakonec mě těší, že talíře od All’Origine v ČR představíme jako první – na trhu, který je přeplněný různými kopiemi a plagiáty, je dobré se odlišit kreativními produkty, které jsou skutečnými evropskými originály.

Sdílejte
  • Share on Facebook
  • Share on Twitter
  • Share on WhatsApp
  • Share on Pinterest
  • Share on LinkedIn
  • Share on Tumblr
  • Share on Vk
  • Share on Reddit
  • Share by Mail

Nejnovější příspěvky

  • BLOG: Monika White komentuje trendy z veletrhu v Paříži
  • Proměna interiéru pražského bytu
  • BLOG: Všude cizinci – vlakem do Itálie
  • Rekonstrukce kavárny ve Francouzském institutu
  • BLOG: Po slavných zahradách v okolí Londýna

Rubriky

  • Aktuality
  • Blog
  • Press
Copyright © 2024 -  Monika White / LE PATIO LIFESTYLE s.r.o.  |  MPdigi
  • Instagram
  • Pinterest
  • GDPR
  • www.lepatio.cz
Monika White v londýnském Design Museum Projekt chalupa jde do závěrečné fáze
Scroll to top
Monika White
Spravovat souhlas s cookies
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistické
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketingové
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Zobrazit předvolby
{title} {title} {title}