Monika White
  • Instagram
  • Pinterest
  • Home
  • Aktuality
  • Vyšlo
  • Projekty
  • O mně
  • Kontakt
  • Blog
  •  LE PATIO Concept Stores
  • Hledat
  • Menu Menu

BLOG Moniky White: Milánský Salone del Mobile – okouzlení barvami

24.6.2018/v Blog

Monika-White_LePatio_Miláno_Fondazione-Prada_head-1030x579 BLOG Moniky White: Milánský Salone del Mobile – okouzlení barvami

Milánský veletrh nábytku je již od roku 1961 pravděpodobně nejprestižnější událostí světa nábytku a designu. Celá přehlídka se navíc úzce prolíná s trendy módy, architektury a urbanistiky. A mimo jiné, je to velká, týden trvající párty, která zasáhne celé Miláno. Monika White proto pro nás shrnula nejen trendy, které v Miláně viděla, ale i přidává osobní tipy jak si designové Miláno co nejvíce v průběhu přehlídky užít.

Designové trendy hlavně v milánských ulicích

Můj manžel si jako mladý architekt jel v roce 1991 koupit na Salone del Mobile postel. Časy, kdy si sem člověk jel koupit jeden kus nábytku, jsou skutečně nenávratně pryč. Milánský Salone del Mobile je v současné době zaměřený na velkoobjemové odběratele a počet návštěvníků je přes 400.000! Takže pro zajímavý kousek nábytku do obýváku se sem rozhodně nevydávejte. Nicméně je tato akce dobrou příležitostí pro každého, kdo má rád design a chce vidět nejnovější trendy. Navíc Miláno designovou přehlídkou doslova žije a dle mého názoru narazíte v milánských ulicích na daleko zajímavější akce a expozice než na samotném veletrhu. Spousta vystavujících firem si například pronajme ve městě zajímavý prostor – industriální halu, divadlo či staré palácové nádvoří – které zařídí jako svůj modelový interiér, což na výstavní ploše 50 m2 není možné. Proto se určitě vyplatí do Milána v tomto období vydat a načerpat inspiraci z celého města, kde jsou móda s designem dokonale propojené.

Pro mne je důležité přijet do města pár dní před veletrhem a nasát atmosféru ulic města, výkladních skříní a akcí, které se tu dějí. Připraví vás to na trendy, které jsou pak na Salónu vystavovány. Letos všudypřítomná barevnost a důraz na přírodu a florální motivy byly předznamenány neuvěřitelnými výlohami Dolce & Gabbana. Červené a žluté šaty se zeleninovými motivy! A lednička Smeg pokrytá salátem.. I elegantní Miláňanky odhodily minimalismus a oblékly hedvábné kalhoty s jungle potiskem.

Salone del Mobile probíhá v areálu výstaviště, kde se uskutečnilo Expo 2015. Na místo se snadno dostanete metrem, asi 30 minut jízdy od centra města. Veletrh je obrovský, takže hodně pomůže přijet připraven a vědět, co vás zajímá. Je rozhodně fyzicky nemožné v jednom dni vidět vše. Koncentrace špičkového designu, luxusu a osobní přítomnost světově proslulých designérů je fascinující. Přesto ta skutečná zábava probíhá v ulicích Milána.

Bréra – ground zero celého Fuorisalone

Paralelně s oficiálním veletrhem probíhá v milánských ulicích tzv. Fuorisalone, což je kreativní přehlídka designu v milánských ulicích, která se samovolně prolíná s večírky designových obchodů, které mají otevřené dlouho do noci. Dostanete se do míst, která jsou normálně veřejnosti uzavřená – do řemeslných dílen, starých průmyslových hal nebo historických budov. Zkrátka všude se něco děje! Epicentrum všeho dění je super chic čtvrť Bréra. Užíváme si zde četné koktejl párty, prezentace obchodů na ulicích, expozice nábytku na nádvořích starých paláců. Skvělé je, že se všude dostanete pěšky. Navíc dostat pozvánku na párty není často těžké bez ohledu na to, kdo jste. Když jsem si v jednom butiku kupovala originální bižuterii, sama autorka mě pozvala na její párty, kterou pořádala s japonskou textilní designérkou.

V malém baru ve starém městě, kam pravidelně chodíváme, když jsme v Miláně, bylo večer snad tisíc lidí, kteří kolem postávali na náměstí. Policie situaci vyřešila s typickou italskou grácií – zatarasila okolní ulice, aby návštěvníci baru mohli v klidu nerušeně popíjet.

Skvělou presentací českého designu i umění žít byla party Lasvitu ve stylu dekadentní burlesky nasvícené obří instalací křišťálových lustrů v magickém prostředí malého divadla blízko katedrály.

Zóna designu kolem via Tortona

Oblast kolem via Tortona byla víc alternativní, ekologická, zelená. Od té doby, co zde značka Armani otevřela svoji galerii Silos, se z průmyslové čtvrti stala hip designová zóna, která se v průběhu Fuorisalone ještě znásobí. Například Cappellini si zde pronajali obří tovární halu, kde prezentovali svoje kousky dohromady s uměním. Umyvadla vedle současných soch vypadaly naprosto geniálně! Celá čtvrť byla doslova nabitá projekty mladých designérů, kteří hojně využívali i kontejnery nebo propojovali urbanistiku s designem. Jednou z nejhezčích instalací byla pro mě hala brooklynské značky Moooi. Na pravidelné exkurze zde chodily už děti předškolního věku se svými učiteli. Pak je jasné, proč Italové milují kvalitní design, když se mu učí rozumět už od útlého věku.

Oblast 5vie

V historickém centru Milána Fuorisalone probíhá v aristokratických omšelých palácích.  Stejně jako v Neapoli, i zde jsme byli nadšení z asociace, kterou založili lokální nadšenci za záchranu historické, ale zanedbané oblasti v centru mezi Duomem a San Lorenzem. V rámci Fuorisalone byl pomyslným centrem palác ve Via Nerino, v jehož impozantních polorozpadlých interiérech umělci z celého světa v každém z pokojů prezentovali svůj osobitý design. Jedním z účastníků byla například značka Diesel.

Milánské trendy

Celkově by se designové trendy daly popsat jako záplava sytých barev, geometrických a florálních vzorů. Barevné kombinace zelené s modrou, cihlové, nude růžové, zelené a oranžové doplněné zlatou a tmavým dřevem. Ano, inspirace 70. lety a art decem vyžaduje dražší materiály jako jsou samet, kůže, mosaz, mramor, křišťál a tropické dřevo.

Naštěstí tato záplava je odlehčena jednoduchými tvary, vzdušným designem umožněným často použitím moderních technologií. Příjemný kontrast s drahými materiály také vytváří všudypřítomná zeleň.

Mě osobně zaujaly tyto trendy:

  • Shodná barva zdi a nábytku. Toto řešení mi přijde geniální pro malé prostory, speciálně koupelny, protože zvětší daný prostor a navíc působí harmonicky.
  • Exotická zeleň v interiérech. Nepředstavujte si pár nenápadných voděnek. Jde o výrazné exotické kytky. Sytě zelená se totiž skvěle doplňuje s tmavým dřevem – jak ukázaly všechny světové značky. A když si nemůžete dovolit pokojové rostliny, pracujte se sytě zelenou na bytovém textilu.
  • Safírově modrá s šalvějově zelenou. Velmi příjemná kombinace!
  • Oranžová v kombinaci se šedou. Aby bylo jasno – jde o oranžovou ve své nejlepší podobě, cihlovém odstínu, který skvěle ladí s šedými interiéry. Velmi povedené byly šedé pohovky s jemným oranžovým lemováním. Stejný motiv tenké oranžové linky se šedými plochami byl k vidění v architektuře ve Fondazione Prada.
  • Organické tvary nábytku. Velmi příjemné tvary – oválné, nepravidelné, ale vždy oblé, organické.
  • Koberce s velkými geometrickými, až artdekovými tvary – koberce v tomto luxusním stylu samozřejmě hrají velkou roli, podlahy mohou zůstat holé, jen když jsou z mramoru!

Pokud stále nemáte dost designových podnětů a chcete co nejvíce načerpat:

Fondazione Prada

Jde o zajímavou rehabilitaci industriální architektury na průmyslovém jihu města. Určitě stojí za to ji navštívit kvůli architektuře. Nadace samotná je zaměřená na podporu současného  a moderního umění a jsou v ní skvělé výstavy. Viděli jsme výstavu italského umění z 20., 30. a 40. let, která ukazovala, jak se v tomto období svět stále více vyvíjel k populismu, omezování demokracie a kam to vedlo. Zajímavý je také fakt, že ač Prada celou instituci sponzoruje, nenašla jsem tam jediné propojení s komercí. Projektu bych snad jen vytkla to, že zde absolutně chyběla zeleň. Otevřená prostranství budov obložených zrcadly bez stromů a vodního prvku, musí být podle mne v milánském létě nesnesitelná.

Uvidíme, zda toto průmyslové předměstí, kde nic jiného není, bude za pár let tak populární jako čtvrť, kde před 3 lety vyrostlo Armani/Silos.

Triennale Design Museum

Designové muzeum Triennale, které je hned za milánskou dominantou, Castello Sforzesco, sídlící v zajímavé budově z období Mussoliniho, soustřeďuje to nejlepší z historie italského designu. Kromě  expozice si užijte i skvělý výhled ze střechy budovy dohromady s příjemnou restaurací na terase.

A last but not least, plánujete-li Salone del Mobile navštívit, zajistěte si včas ubytování. Město je opravdu plné a ceny v hotelech astronomické.

Fotogalerie:

Sdílejte
  • Share on Facebook
  • Share on Twitter
  • Share on WhatsApp
  • Share on Pinterest
  • Share on LinkedIn
  • Share on Tumblr
  • Share on Vk
  • Share on Reddit
  • Share by Mail

Nejnovější příspěvky

  • BLOG: Monika White komentuje trendy z veletrhu v Paříži
  • Proměna interiéru pražského bytu
  • BLOG: Všude cizinci – vlakem do Itálie
  • Rekonstrukce kavárny ve Francouzském institutu
  • BLOG: Po slavných zahradách v okolí Londýna

Rubriky

  • Aktuality
  • Blog
  • Press
Copyright © 2024 -  Monika White / LE PATIO LIFESTYLE s.r.o.  |  MPdigi
  • Instagram
  • Pinterest
  • GDPR
  • www.lepatio.cz
BLOG Moniky White: Benátky podruhé, tentokrát umělecké, architektonické... Marianne Bydlení: Zchlaďte se severským stylem podle Moniky White
Scroll to top
Monika White
Spravovat souhlas s cookies
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistické
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketingové
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Zobrazit předvolby
{title} {title} {title}